Purmerend – Een Purmerends restaurant heeft de politie ingeschakeld om personeel te beschermen na ophef op sociale media. Dat schrijft het Noordhollands Dagblad. Het restaurant kreeg te maken met veel verontwaardiging en zelfs bedreigingen.

Een vrouw uit de gemeente Landsmeer schreef dit weekend op sociale media dat haar dementerende moeder geen pannenkoek mocht bestellen bij het Purmerendse restaurant. De reden zou zijn dat het restaurant alleen pannenkoeken geeft aan kinderen. “De serveerster zou het nog nagevraagd hebben bij de eigenaar, maar het was niet mogelijk. Een pannenkoek is en blijft voor kinderen.”

Bedreigingen

Het bericht en een artikel bij een lokale nieuwssite leidde tot duizenden negatieve reacties, waaronder bedreigingen aan het adres van het restaurant. De aangeslagen mede-eigenaar van het restaurant doet zijn verhaal aan het NHD. “We zijn aan de digitale schandpaal genageld. Door één negatief bericht via sociale media worden wij direct aan de digitale schandpaal genageld, tot bedreigingen in de privésfeer aan toe. De politie is ingeschakeld om de veiligheid van het personeel te waarborgen.” Volgens de mede-eigenaar is de fout te wijten aan een miscommunicatie. “Dit had nooit mogen gebeuren, daar zijn wij ons goed bewust van.”

(Bron: RTV Purmerend – Wesley Dekker)