Het bekende Koninklijke Joh. Enschedé, van oudsher Nederlands drukkerij van bankbiljetten, postzegels en waardepapier komt met een bijzondere nieuwe uitgave. Een uniek Nick & Simon biljet dat in combinatie met een app, exclusieve content van de artiesten laat zien en tot leven laat komen. Het biljet is een Tientje van hoogwaardig drukwerk en is daardoor verzamelobject voor liefhebbers. Het gerenommeerde bedrijf verkoos Nick & Simon naar aanleiding van hun tien nummer 1 albums in de afgelopen jaren.

App

De app, die via een QR-code op de verpakking van het biljet te activeren is op je smartphone, geeft onder meer de mogelijkheid om Nick & Simon virtueel bij je thuis te beleven. Zo kunnen fans in tijden van gesloten theaters en concertzalen toch nog van hun “live” muziek genieten. Daarnaast zijn er voor Nick & Simon fans allerlei interessante wetenswaardigheden via de app te bereiken.

Goede doel

De opbrengst van de verkoop van het biljet gaat naar EpilepsieNL, om baanbrekend onderzoek te financieren. Als voorschot op de bijdrage reikten Nick & Simon alvast een cheque van 100.000 Euro uit aan Joost Wijnhoud, directeur EpilepsieNL en Miljuschka Witzenhausen ambassadrice van EpilepsieNL. ” Het is echt fantastisch en enorm waardevol dat Koninklijke Joh. Enschede, Nick & Simon en alle andere betrokkenen samen in de aanval gaan voor mensen met epilepsie, aldus Wijnhoud. Epilepsie verstoort levens. Ondanks veel onderzoek is er voor 30% van de mensen met epilepsie geen oplossing, zij blijven aanvallen houden. Geld voor wetenschappelijk onderzoek is heel hard nodig om tot oplossingen te komen en mensen met epilepsie en hun omgeving een beter toekomstperspectief te geven.

Nieuwe single

Afgelopen week brachten Nick & Simon na een lange tijd van radiostilte een gloednieuwe single uit. “Dinsdag” zoals de titel luidt, gaat over de afgelopen twee jaar waarin alles het net niet was. Het ultieme dinsdaggevoel dat precies tussen wal en schip valt. Daarom is het volgens Nick & Simon juist belangrijk om elke dag een positieve blik te hebben en te proberen alles uit je dag te halen. Ook op dinsdag.

Simon Keizer over de acties rond het Tientje, app en het goede doel: “Een eigen biljet vanwege 10 Nr.1 albums is al een kroon op ons werk, maar dat ons hele team daarmee EpilepsieNL kan steunen maakt de cirkel helemaal rond!”

Het Nick & Simon biljet is vanaf heden verkrijgbaar via de webshop op nickensimon.nl of via nickensimontientje.nl.