FC Volendam heeft in Noorden (Zuid Holland) een grote groep vrienden. Zij zijn verenigd in een businessclub die veelal bijeen komt in Bistrobar ’t Leeuwtje. De link met het Nieuwe Oranje werd gelegd door Jan-Bas Veltman, die zowel zakelijk als privé gezien een groot netwerk in Volendam en omstreken heeft. Een veiling in ’t Leeuwtje bracht onlangs een prachtig bedrag op, dat voor een gedeelte ten goede komt aan Voetbal Volendam, de gezamenlijke jeugdopleiding met RKAV Volendam.

De businessclub uit Noorden hecht veel waarde aan de talentontwikkeling die voor FC Volendam zo belangrijk is. Er werd niet zuinig gedaan deze avond, waardoor er uiteindelijk een opbrengst van meer dan 100.000 euro is gerealiseerd. De groep uit Noorden is komend seizoen te vinden op de businessstoelen in vak KE op de Henk Kras Tribune en in de Botter Business.

“De vriendengroep van ’t Leeuwtje heeft echt een oranje hart”, vertelt Jan-Bas. “Samen met Michel Zuijdervliet, Koen de Jong en Gijs van Koert zijn wij de kartrekkers en proberen wij zoveel mogelijk mensen uit ons netwerk aan te laten haken bij FC Volendam. Zij zien dat de club in ontwikkeling is, willen graag een steentje bijdragen én genieten graag van alle mogelijkheden in het stadion.”

‘Waardering voor sponsoren’

Jan-Bas vervolgt: “Wat we als groep sponsoren vooral waarderen is de manier hoe FC Volendam de afgelopen periode is omgegaan met haar partners. Verschillende keren ontvingen we een presentje en we werden geregeld op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen. Hierdoor hebben we veel vertrouwen in de toekomst. We kunnen niet wachten om elke thuiswedstrijd weer op de tribune te zitten en te genieten van het Volendamse voetbal. De veiling is voor ons een mooie aftrap voor hopelijk een succesvol seizoen.”

De avond werd feestelijk afgesloten met een kort optreden van vicevoorzitter Jan Smit. Al met al was deze avond een prachtige start voor het nieuwe seizoen.

Bron: fcvolendam.nl

V.l.n.r.: Jan Smit, Michel Zuijdervliet, Keje Molenaar en Jan-Bas Veltman. / ©fcvolendam.nl