Hulpdiensten moesten vanmiddag even voor half een uitrukken voor een auto water aan de Canberrastraat in Purmerend.

De bestuurster belandde met haar personenauto in het water toen zij bij het parkeren per ongeluk achteruit reed in plaats van vooruit. Volgens haar was het niet de eerste keer dat de achteruitversnelling bleef hangen, maar dit keer liep het helaas niet met een sisser af. Toen ze doorhad dat de auto wederom in zijn achteruitstand was blijven hangen, gaf zij al gas en was het dus te laat. De auto reed vanaf de parkeerplaats zo de sloot in.

Gelukkig kon de bestuurster, met behulp van omstanders, de auto zelfstandig verlaten en raakte ze niet gewond. De auto was er slechter aan toe. Deze raakte beschadigd en moest uit het water getakeld worden.