De telefonische wachttijden bij het Dijklander Ziekenhuis zijn als gevolg van de invoering van het nieuwe elektronisch patiëntendossier (epd) de afgelopen maand fors opgelopen. Begin november werd dit epd ingevoerd waarbij zo’n 200.000 dossiers moesten worden overgezet in het nieuwe systeem. Dat meldt het Noordhollands Dagblad.

Problemen met de telefonische bereikbaarheid zijn niet nieuw voor het ziekenhuis, want ook vorig jaar kampte ze met dit probleem. Bellers stonden toen soms wel 45 minuten in de wacht. Oorzaak van de lange wachttijden was toen het groot aantal bellers. Er kwamen regelmatig rond de 2500 telefoontjes per dag binnen en daar was het ziekenhuis niet op voorbereid.

Na de invoering van de epd vorige maand, steeg ook dit keer het aantal telefoontjes dat binnenkwam bij het klantcontactcentrum. In het begin liep dit op tot het dubbele aantal van wat gebruikelijk is. De wachttijd liep hierdoor vorige week nog op tot 20 minuten, deze week was het teruggelopen naar ongeveer 3 minuten. Ook nu is er weer extra personeel ingezet om de wachttijden terug te dringen.