De provincie Noord-Holland trekt het boetekleed aan voor het niet tijdig vervangen van het reizigersinformatiepaneel bij de bushalte langs de Jaagweg bij Watergang. Bij die halte moeten reizigers al een jaar lang raden wanneer de bus komt en dat is te lang, aldus de provincie. Dat meldt het Noordhollands Dagblad.

Vorige week liet Peter van Straten eveneens in het Noordhollands Dagblad weten dat het informatiepaneel bij de betreffende bushalte al sinds december vorig jaar ontbreekt. Diverse meldingen hierover bij zowel vervoersmaatschappij EBS als de provincie leverde niets op.

De provincie, als wegbeheerder verantwoordelijk voor de bushalte langs provinciale wegen, geeft aan dat een nieuw paneel vanwege het speciale formaat niet op voorraad was en besteld moest worden. Dat kost uiteraard tijd, maar een jaar wachten is uiteraard veel te lang. Woordvoerder Selina Douma van de provincie geeft aan dat “vanwege personeelswisselingen, oponthoud van transport en problemen bij de elektrische bedrading het plaatsen van het informatiepaneel niet de prioriteit heeft gekregen die het verdient.” Het informatiepaneel met klok zal nu alsnog zo spoedig mogelijk worden hersteld.